Üst Logo

Mezoterapi

Mezoterapi, cildi yenilemek, nemlendirmek ve sıkılaştırmak için cerrahi olmayan şekilde cilde küçük iğnelerle vitamin, mineral, antioksidan, enzim, hormon, hyaluronik asit enjeksiyonudur. Mezoterapide kesin bir standart formül yoktur. Doktorunuz ihtiyaca göre gerekli içeriği enjeksiyona ekler. Cilde zarar verici zayıf dolaşım  ve inflamasyon gibi sorunların önlenmesinde yardımcı olur ve rejenerasyon sağlar.

Mezoterapi hangi durumlarda kullanır?

Mezoterapi ilk olarak Franda’da 1952’de ağrı yönetimi için Dr. Michel Pistor tarafından kullanılmıştır. Zamanla kozmetik uygulamalarda yer edinmiştir. Kullanım amaçları;

Selüliti azaltma,

Çizgi ve kırışıklıkların azaltılması,

Cildi sıkılaştırma,

Vücut sıkılaştırma,

Pigmente olmuş cildi aydınlatma,

Alopesi (saç kaybı),

Mide, kalça, kol, bacak, yüz gibi bölgelerden yağı arındırma.

İşlem nasıl uygulanır?

Mezoterapi yapılacak bölgeye önceden anestezik krem sürülebilir. Enjeksiyon hekiminiz tarafından 1-4 milimetrelik iğnelerle manuel olarak veya “meso-gun” denen bir aparatla yapılır. Peeling, dermal dolgu, botoks enjeksiyonu ile birlikte yapılabilir. Başlangıçta ilk 2 ay boyunca 2 haftada bir, sonraki 2 ay ayda bir, sonrasında idame için yılda 2 defa uygulanır.

Mezoterapinin istenmeyen etkileri nelerdir?

Yan etkileri lokal ve minimaldir. İşlem sonrası normal yaşantıınıza dönebilirsiniz. Ciltte oluşturduğu hafif irritasyon (kızarıklık, ödem) 1-2 gün içinde kaybolur. Alerji veya gebelik durumunda önerilmez.